تبلیغات

طرز تهیه خورش گیاهی خوشمزه

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ هوس یک غذای راحت کرده اید که کالری اندوخته شده شما را بر باد ندهد؟ این شام شامل هیچ پنیر یا خمیر پیتزایی نیست و قول می دهم که در روغن زیاد سرخ نشده است. اما با این حال گرم، خوش طعم و رضایت بخش می باشد. بعد از خوردن یک لقمه از این خورش نخود و سیب زمینی شیرین با برنج نارگیل، شگفت زده می شوید.

slow-cooker-vegan-chickpea-curry طرز تهیه خورش گیاهی خوشمزه

هر وعده از این غذا حدود ۴۰۰ کالری دارد و از آنجا که این دستور، ۶ وعده به شما می دهد، می توانید دوستانتان را با این غذای جسورانه و درعین حال آسان تحت تاثیر قرار دهید یا بقیه آن را برای ناهار فردایتان نگه دارید. این دستور گیاهی و بدون گلوتن، به اسفناج (برای ویتامین و فیبر بیشتر) نیاز دارد اما اگر از سبزیجات در خورش خوشتان نمی آید، می توانید آن را حذف کنید.

خورش نخود نارگیل با سیب زمینی شیرین

برای آنکه بیشترین عطر و طعم را داشته باشید، برای درست کردن این دستور به یک آرام پز نیاز خواهید داشت. اگر آرام پز ندارید، این خورش را در یک قابلمه درست کنید و اجازه دهید به مدت ۱ ساعت آهسته بجوشد.

مواد لازم

خورش:

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون۱/۲ پیاز زرد خرد شده۱ حبه سیر خرد شده۱ قاشق غذاخوری زنجبیل ساییده۱ قوطی ۰٫۵ کیلویی نخود (حدود ۱/۲ فنجان)۲ فنجان گوجه فرنگی خرد شده بسته بندی یا کنسروی۲ فنجان گلچه گل کلم کوچک۱ عدد سیب زمینی شیرین پوست کنده و خرد شده۱ قوطی شیر نارگیل کم چرب۱ فنجان استاک سبزیجات۱ قاشق غذاخوری گرام ماسالا۱/۲ قاشق غذاخوری پودر کاری۱ قاشق چایخوری نمک۲ فنجان اسفناج بسته بندی شده خرد شدهبرنج نارگیل:۱/۲ فنجان برنج باسماتی قهوه ای نپخته۱ قوطی شیرنارگیل کم چرب۱/۲ فنجان آب۱/۴ قاشق چایخوری نمک

روش تهیه

درست کردن خورش روغن را در یک ماهیتابه حرارت دهید. پیاز، سیر و زنجبیل تازه را به مدت ۷ دقیقه سرخ کنید.مخلوط پیاز را در یک آرام پز بریزید و مواد باقی مانده را به جز اسفناج به آن اضافه کنید.با حرارت کم به مدت ۶ ساعت یا با حرارت بالا به مدت ۴ ساعت بپزید.قبل از سرو کردن، اسفناج را در آن بریزید و بهم بزنید و برای ۵ دقیقه دیگر نیز حرارت دهید. درست کردن برنج

برنج، شیر نارگیل، آب و نمک را به یک قابلمه اضافه کنید. حرارت را بالا دهید تا به جوش بیاید و سپس سر آن را بگذارید و حرارت را کم کنید و به مدت ۴۰ دقیقه آهسته بجوشانید. حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید خورش به مدت ۱۰ دقیقه سرپوشیده بماند و سپس با برنج سرو کنید.

از این دستور استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار