تبلیغات

۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

حمص (Hummus) یا نخود - ارده، یک خوراک مدیترانه ای - عربی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است و در رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. این غذا به دلیل وجود نخود دارای مقدار فراوانی آهن، ویتامین C و پروتئین است. همچنین دارای فیبر فراوانی است که برای سیستم گوارش بدن مفید است. این غذای بدون گوشت، گزینه خوبی برای گیاهخواران است.

 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران

میزان سرو: 4 الی 6 نفر

مواد لازم:


نخود (پخته): 2 پیمانهارده: یک پیمانهسیر (ریز خرد شده): 3 حبهآب لیمو سنگی: نصف یک عددروغن زیتون: 4 قاشق، سوپ خوریزیره (پودر شده): یک قاشق چای خورینمک: یک قاشق چای خوریآب: به مقدار لازم

طرز تهیه:


1. نخودها را یک روز قبل در آب قرار دهید تا خیس بخورند و روز بعد آنها را بپزید تا نرم شوند.

 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران


2. نخود پخته را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. نیمی از روغن زیتون، ارده، سیر ریز خرد شده، زیره و نمک را اضافه و مخلوط کنید.

 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران


3. مقداری آب اضافه و مخلوط کنید. در صورتی که حمص سفت و غلیظ تری می خواهید، آب کمتری اضافه کنید. (میزان آب بستگی به ذائقه تان دارد.)

 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران


4. حمص را در ظرف سرو بکشید و روغن زیتون باقیمانده را روی آن بریزید.

 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران

حمص فلفل قرمز و سیر

میزان سرو: 4 الی 6 نفر

مواد لازم:


حمص: آموزش داده شده در ابتدای مطلبفلفل قرمز: 2 عددبرگ رزماری: یک عددسیر: یک بُتهشکر: به مقدار لازم
 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران

طرز تهیه:

1. ابتدا حمص را مطابق دستورالعمل آموزش داده شده در ابتدای مطلب برای 4 الی 6 نفر آماده کنید.

2. با چنگال حفره هایی روی فلفل های قرمز ایجاد کنید و روغن زیتون روی آنها بریزید. آنها را در فویل آلومینیومی بپیچید.

3. قسمت بالای بته سیر را برش دهید و روغن زیتون روی آن بریزید و در فویل آلومینیومی بپیچید.

4. آنها را حدود 10 الی 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 الی 220 درجه سانتیگراد (400 الی 450 درجه فارنهایت) قرار دهید تا نرم شوند. سیر را پوست کنده و به همراه فلفل قرمز کباب شده در غذاساز یا مخلوط کن به صورت پوره در آورید و با حمص به خوبی مخلوط کنید.


حمص چغندر

میزان سرو: 4 الی 6 نفر

مواد لازم:


حمص: آموزش داده شده در ابتدای مطلبچغندر درشت (پخته): 2 عددآب لبو: به مقدار لازمبرگ جعفری (خرد شده): 2 قاشق سوپ خوری
 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران

طرز تهیه:

1. ابتدا حمص را مطابق دستورالعمل آموزش داده شده در ابتدای مطلب برای 4 الی 6 نفر آماده کنید.

2. چغندر پخته و رنده یا له شده و آب چغندر را به آن اضافه و مخلوط کنید.

3. روی حمص را با برگ جعفری خرد شده تزئین و سرو کنید.


حمص ژامبون و دانه کاج

میزان سرو: 4 الی 6 نفر

مواد لازم:


حمص: آموزش داده شده در ابتدای مطلبکره: 200 گرمژامبون: 100 گرمفلفل قرمز (پودر شده): یک قاشق چای خوریدانه کاج: 2 قاشق سوپ خوری
 طرز تهیه 4 نوع حُمص برای گیاهخواران

طرز تهیه:

1. ابتدا حمص را مطبق دستور آموزش داده شده در ابتدای مطلب به اندازه 4 الی 6 نفر آماده کنید و کنار بگذارید.

2. کره را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و ژامبون درشت خرد شده را در آن تفت دهید و پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید.

3. این مخلوط را روی حمص پخش کنید. دانه های کاج را نیز در تابه تفت دهید و سپس روی حمص بریزید و سرو کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار